THE MOVIES

Sinopsis alef 2

מקום: ביה"ס לעיצוב עתידים שברמת השרון, השנה: 2006.
סיפור רקע: מורה נרצח בדקירה ע"י תלמיד באופן מפתיע. ביום השנה לרצח, ניגש אל במאי סרטים דוקומנטריים, אוהד אדר, בחור בשם פיני צוקר, חברו היחיד של הרוצח, דן קישון, כאשר זה מרגיש אשם על כך שראה והרגיש שמשהו אינו כשורה, ולכן מעוניין לפתוח את הנושא מחדש. להביא את הסיפור האמיתי לעיניי הציבור.

שני נרטיבים מקבילים:

1. סרט תיעודי המראיין עדים לרצח המתארים את הרצח עצמו { בסדר כרונולוגי }וכיצד הרוצח החל לגלות סימנים לאי שפיות כאשר הכיתה מקבלת לעשות עבודה העוסקת באגדות וסיפורים.
2. עולמו הדמיוני של הרוצח הרואה בעיני רוחו את העולם רווי מפלצות וכוחות רשע ומנסה להציל את אהובתו (תלמידה מהכיתה) מידי המפלצת הנוראית ולבסוף הורג בהרואיות את המפלצת. הגיבור חווה התפתחות במצב הפסיכולוגי שלו. הדברים נעשים בשלבים. מהקל אל הכבד. בתחילה רואה רק דמויות מסויימות, ולאט לאט נכנס לעולם אפל ומסתורי. כבר אין מציאות סביבו. הגיבורה אשר בה הוא מאוהב (גיבורת הסרט) מצטיירת בעיניו כנסיכה. גם כאשר הוא עובר מהעולם הדמיוני ויש לו רגעים של צלילות, הוא רואה אותה כמשהו שמתבלט. טהור. נסיכתי. קסום. במהלך הסרט, הסצינות יצולמו בלוקשיינים שונים. חלקם צילומי חוץ, אלה פחות רלבנטיים.
• סט של בית כלא/צינוק (פעם אחת תא כלא מודרני, פעם אחת צינוק דמיוני).
• סט של חדר חקירות חשוך.
• סט של החדר של הבית של דנה (בית מרופט ומטונף. שייך לאדם שויתר על החיים)
• סט של העולם הדמיוני העשיר. כלי הנשק שאמור להיות ייחודי ומתאים לאווירת הארט.

שני הנרטיבים נפגשים יחדיו במהלך הסיפור לסירוגין. כאשר מגיעים לאיזושהי פואנטה, אנו זוכים להצצה לעולמו של דן קישון. הקתרזיס מגיע בסצנת הסיום בו התלמיד רוצח את המורה. בסצנה מודגש ההבדל בין עולמו הדמיוני של דני למציאות. איך הוא תופס את עצמו, ואיך הסביבה שלו תופסת אותו.

Sinopsis alef 1

סיפור מסתורי על גבר צעיר בשם בנימין שמתעורר יום אחד בבית משוגעים, כבול למיטה, הוא לא זוכר מי הוא מאיין הגיע לשם. כל מה שנותר לו בחיים היא מרי, רופאה רחמנייה הדואגת לכל צרכיו, מכירה אותו ודואגת לו בכל עת.
לאורך העלילה, בנימין מבקש ממרי המטפלת בו שתספר איך הגיע למצב בו הוא נמצא ומה קרה למשפחתו, אך הטיפול בו עדיין ארוך ומייגע והוא עדיין אינו מוכן לשמוע. כל מה שמרי מספרת לו הוא שכבר שנתיים הוא נמצא בבית המשוגעים הזה, זו הפעם הראשונה שהוא מתקשר עם הסביבה ושהוא עבר טראומה גדולה בחייו שהביאה אותו לשם.
עלילה נוספת המתרחשת באותה עת היא הסיפורים שבחלומותיו של בנימין, החולם על סצנות הוליוודיות מפורסמות שבכולן יש "טוויסט" קל בעלילה והם נגמרים בצורה הפוכה.
היחס המוזר של מרי והחלומות של בנימין מביאים אותו לחשוב שמשהו לא בסדר. הזמן חולף ובנימין מבין שהתנהגותה המוזרה של מרי בשילוב עם חלומותיו קשורים לחייו במציאות והוא יוצא במסע הבנה למה שקרה לו באמת










No comments: